יום שבת, 17 ביוני 2023

המסע שלי בארטמיס - ביחד ולבד

ארטמיס בחניה ליד ארוחה
ארטמיס, הפסקה וארוחה

 

החיים בארטמיס מקפלים את כל הציוד שאיתי ל14 מטר מרובע ברוטו. אחת התגובות השכיחות שאני מקבל מאנשים ששומעים שאני חי על גלגלים תוך כדי תנועה, לאחר החיוך הראשון והחולמני כמובן, היא.." אבל מדובר בחיים מאוד בודדים ללא שכנים וללא קהילה....." החיים בתנועה בארטמיס נתפסים למתבונן מבחוץ כחיים ללא קשרים וללא שורשים חיים ללא אנשים שמלווים. למען הגילוי הנאות, עלי להתוודות כי מאז שהחלתי במסע שלי עם ארטמיס מצאתי את עצמי מחובר יותר לקהילות ואנשים, קהילות מפרגנות השותפות לחיים בדרכים, אנשים המחוברים לחוויה ולהחלטה לחיות במינימליזם ותנועה תוך חיבור לסביבה ולטבע. קהילות אשר חלקן רשמיות וממוסדות וחלקן פשוט קבוצות של נוודים ומטיילים שנהנים להעביר שעות וימים יחדיו ושמחים על חווית היחד והמפגש.

 

בשבועות האחרונים זכיתי לקחת חלק במספר מפגשים רחבים יותר.  בחג השבועות לקחתי חלק במפגש קהילתי שכזה "מפגש רכבי האספנות לנופש וטיולים, מפגש שנערך כחלק מתערוכת הרכב בכרמיאל ומתרחש זו השנה השנייה. מפגש מרתק שכלל עשרות כלי רכב של משפחות, זוגות ויחידים אשר בחרו לחיות את חייהם על גלגלים בצורה מלאה או חלקית. מפגש מרתק של דרכי חיים, תפיסות ואמונות על מסעות והדרישות מהחיים , דרכים שונות של חיים על גלגלים המשקפות מטרות ויעדים שונים של המשתתפים. בתוך המגוון הרב הזה של רכבים ואפשרויות יש המון מן המשותף לכל מי שבחר לבלות פרקים משמעותיים בטיול ומסע בדרכים. כמו בכל מפגש חברתי של מספר רכבים... נפתחו השולחנות יצאו המשקאות והחלו הארוחות. תוך כדי שתיה ואכילה ודיונים אין סופיים על המשאבה החדשה, מטען המצברים, יחסי הכח וההמרה איכות המזגן וקצב הטעינה, עלה שוב ושוב הדיון סביב השאלה הגדולה איך נראית הקהילה ומה מקומה בחיי הנוודים והטיילים על גלגלים....

 

דווקא במפגש הזה, בעודי מוקף בחברים ושותפים לדרך, אנשים איתם אני צובר חוויות מיוחדות בשנים האחרונות צפה ועלתה בי השאלה לאיזה חלק מהזמן אני מחוייב לשיחה ומפגש כי זה מה שהאנשים הסובבים אותי מצפים מתי החיבור הזה נעים לי ומעצים אותי ובעיקר מתי וכמה אני רוצה להיות לבד בתוך הקבוצה, להסתגר בתוך ארטמיס החביבה ולשקוע במוזיקה, עשיה או מחשבה.  הצפייה הטבעית של קבוצה הנפגשת היא הרצון לחלוק את מירב הזמן ביחד שהרי לשם כך נפגשנו וחלקם לקחו חופשה מהעבודה והחיים במטרה להגיע אל הפגישה. חברים רוצים את ההזדמנות לשמוע ולהשמיע את סיפורי המסעות, לספר על מקומות חדשים והרפתקאות, שיחות אל תוך הלילה הדורשים גם אנרגיה ולעיתים מתחילים לחזור על עצמם.

 

 דווקא בתוך המפגש החברתי צף הקול האישי שבדק האם כל זמן המפגש הוא מדויק לי. באילו חלקים אני רוצה להיכנס חזרה אל תוך החלל של ארטמיס ולעשות את מה שחשוב ונדרש עבורי. לעיתים קצת שקט לעיתים מוזיקה נעימה או עוד פרק של למידה.

 

המסע שלי עם ארטמיס ומפגשי הקהילה האחרונים נתנו לי שעור מרתק על ביחד ולבד. על העוצמה שבחיבור לאנשים ולקהילה ועל הצורך לדייק את הצרכים והרצונות שלי ואת הרגעים הנדרשים להיות לבד. זה היה שעור מלמד על האדם שבתוך הקבוצה. מתי אני שומר על הרגעים שלי ומתי אני נפתח לתת ולקבל את אהבת הקהילה.

 

4 תגובות:

  1. מדהים,גם אני לומדת לדייק את הביחד ולחוד,זה שיעור נהדר🌿

    השבמחק
  2. אורי ידידי,
    אני מאלה ששאלתי ומה עם חברים וקהילה... זוכר?
    אז כנראה שיש פירושים ומשמעויות שונות וכל אחד בוחר לעצמו את הנכון.
    תהנה איש יקר

    השבמחק
  3. היופי פה זה שיש קהילה כמעט לכל תחום ועניין היום, כך שלפרט יש את האפשרות לבחור בין הלבד הממלא אותו לבין הקבוצה - כרגיל כתבת כה חד ונהדר..

    השבמחק

חצי שנת מילואים - המסע שלי עם ארטמיס פרק 27

ב 7.10 שבע בבוקר, אני מטייל עם מלמל, כלבתי האהובה, בפרדסים ליד כפר ויתקין, לפתע שני מסוקי קרב  חולפים בטיסה. שבת, שקט, חג... שנים בפיקוד העו...